Správa

Konferencia Bio Summit 2009- Praha - 25.3.2009

16.03.09 17:35
Kategória: Konferencie, Úvodná stránka

Bio Summit 2009 ponúkol inšpiratívne riešenie pre krízovoú dobu

Konferencia Bio Summit 2009, ktorá bola 25.3.2009 v novom kongresovom centre U Hájků (Praha 1, Na Poříčí) sa zamerala na praktické návody, ako úspěšne vytvárať marketingové stratégie pre biopotraviny v čase klesajúcej ochoty spotřebiteľov nakupovať.

V rámci programu Bio Summitu 2009 odborníci predstavili nielen svoje skúsenosti, ale i nové možnosti uplatnenia biopotravín na maloobchodnom i gastronomickom trhu a návody,  ako i v súčasnosti je možné budovať silné značky a vytvárať dlouhodobú loajalitu zákazníkov.

Pre českých maloobchodníkov bol určite veľkou inšpiráciou vystúpenie pána  Georga Sedlmaiera, člena predstavenstva maloobchodného reťazca tegut. Tegut je jedným z  najúspěšnějších maloobchodníkov s biopotravinami v Nemecku.
Zoltán Csóka, COO spoločnosti BILLA, se následne podieľa o svoje skúsenosti pri budovaní portfóia vlastných biopotravín pod novú značku. Účastníci tak zažili premiéru novej privátnej maloobchodnej bioznačky na českom trhu.

V nasledujúcej panelovej diskusii zazneli názory zástupcov českých maloobchodníkov nielen na aktuálny stav trhu, ale tiež na vzťahy medzi maloobchodníkmi a ich dodávateľmi. Aktuálne štatistiky za rok 2008 predstavil Tom Václavík z Green marketing a veľkou inšpiráciou bol rozhodne pohľad dlhoročného vedúceho nákupu biopotravín v anglickom maloobchodnom reťazci Sainsbury’s Roberta Duxburyho na budovanie efektívnych vzťahov medzi obchodníkmi a ich dodávateľmi bioproduktov.

S novinkami v kategórii biopečiva sa na českom trhu v poslednom čase roztrhlo vreco. O tom, ako reagujú obchodníci na nové druhy biopečiva a akú marketingovú stratégiu zvolili, sa účastníci dozvedeli od Jana Jedličky, výkonného riaditeľa pekárne United Bakeries.
Maloobchod však nemá v žiadnom prípade exkluzivitu na predaj biopotravin. Popularita bioproduktov silnie aj v gastronómii a v oblasti hromadného stravovania. S aktuálnymi dátami v této oblasti nielen v Českej republike sa podelil Karel Mayer, Consultant OTC & Hospitality z agentúry Incoma Research. Miroslav Kubec, Executive Chef Hotelu Intercontinetal a prezident Zväzu kuchárov a cukrárov Českej republiky sa zameral na praktické uplatnenie biopotravín v oblasti hotelovej gastronómie.
Veľký potenciál pre uplatnenie bioproduktov skrýva oblasť verejného stravovania. Priekopníkom v tomto smere je Nemecko, a preto sem pozvali Christopha Reingena z banky West  LB, ktorej kuchári v podnikovej jedálni denne z bioproduktov pripravujú stovky pokrmov. O praktické zkúsenosti z českého prostredia sa s účastníkmi Bio Summitu podelil Miroslav Korbička, majiteľ dvoch brnenských reštaurácií Rebio, ktoré bioprodukty bežne používajú.

Všetci účastníci konferencie Bio Summit sa po jej skončení stretli večer na neformálnom Galavečere, na ktorom boli mimo iné vyhlásené výsledky sútaže Česká biopotravina roku 2008. Prostredie hotela InterContinental a umenie tamojších šéfkuchárov je určite dostatočnou zárukou skvelej akcie.

Zlatými partnermi konferencie je spoločnosť Billa a United Bakeries. BioSummit prebehol v spolupráci s organizátormi veľtrhu BioStyl, ktorý se uskutoční o 2 mesiace neskôr, v dňoch 22.-24. 5. 2009.

Viac info   www.biosummit.cz ,

alebo priamo na adrese sekretariátu summitu info@BlueEvents.eu